Online blogs

We bieden een groot aantal online blogs aan om uw kennis te verbreden.

Het laatste nieuws in SEO en WordPress: September 2020

We behandelen veel SEO-onderwerpen en breiden uit over internetmarketing en de toestand van het web zelf. De onderwerpen die in deze blog behandeld worden zijn: Google, Bing/microsoft, Facebook en WordPress.

Wat is er nieuw in Google

Het belangrijkste nieuws van Google is dat ze proberen te streven naar ‘veiligere’ zoekresultaten. Met alles wat er nu aan de hand is, is het voor hen zinvol om dit te benadrukken. Van buitenaf lijkt het erop dat Google er alles aan doet om ervoor te zorgen dat de zoekresultaten niet vernield worden met de komende verkiezingen – en alles daarna. Om dit te doen, moeten ze nog beter worden in het scheiden van feit en fictie.

Google verbergt zoektermen en advertenties

Google heeft het moeilijker gemaakt om precieze trefwoordgegevens voor uw advertenties te krijgen. Dat is echt belangrijk in de advertentiewereld omdat sommige van die zoekwoorden duur kunnen zijn om op te bieden, en je zou kunnen eindigen met het bieden op zoekwoorden waar je niet op wilt bieden omdat het niet goed past vanwege een fout. Of u mist misschien gegevens over kleine zoekwoorden die echt goed converteren, maar nu heeft u geen idee. Heel vervelend. We zullen grotendeels blindelings vliegen zoals toen Google organische zoekwoorden verwijderde.

Deze verhuizing zal Google niet meer geld opleveren. Als er niets anders is, denk ik dat dit Google geld zal kosten, en daarom denk ik dat ze dit doen om juridische redenen.

Nieuwe filters in de buurt bij het zoeken naar producten

Google heeft ook een aantal nieuwe zoekfuncties gelanceerd, waaronder de nieuwe nabijgelegen filters voor producten. Dit toont winkels om u heen die dat product dat u wilt nu verkopen. Het vermeldt zelfs dat het beschikbaar is voor pick-up aan de stoeprand. Dit is echt cool, want het kan mensen ertoe brengen om hun fiets mee te nemen en naar de winkel te gaan om hem op te halen in plaats van online bestellen.

New schema voor het verlenen van licenties voor afbeeldingen en eCommerce

New Schema is altijd een goede zaak. We zijn geobsedeerd door Schema omdat dit de toekomst is van de manier waarop we met zoekmachines communiceren. Deze maand heeft Google nieuwe beeldlicentielabels toegevoegd aan Google Images, powered by Schema. Deze geven de eigenaar van een beeld de kans om de licentie van een bepaald beeld in Google te markeren. Het geeft hen meer controle over hoe mensen deze afbeeldingen kunnen gebruiken en er zelfs geld mee kunnen verdienen door ze op een speciale pagina te verkopen. We kijken of we dit kunnen inbouwen in WordPress.

Als u een online winkel heeft, kunt u met Google nu ook uw verzendgegevens beschrijven voor gebruik in Google Shopping. Google gebruikt het ShippingDetails Schema om te begrijpen wat uw levertijden zijn of wat u in rekening brengt voor de verzending.

Wat is er nieuw in Bing en Microsoft

Bing is nogal druk bezig geweest met het verbeteren van hun zoekervaring met behulp van AI. Hun autosuggest en Also Asked functies zouden nu veel slimmer moeten zijn. Ook zijn er, zoals de vorige keer vermeld, nieuwe goodies te vinden in de Bing Webmaster Tools. Deze keer is het een solide URL Inspectie Tool waarmee je problemen kunt ontdekken.

Microsoft als enige licentiegever van GPT-3

Microsoft heeft samen met Open AI een exclusieve licentie voor het GPT-3-taalmodel ontwikkeld, een onderwerp dat we in ons webinar van augustus hebben besproken. Het GPT-3 spul is zeker ongelooflijk, en als Microsoft zich inzet om het te gebruiken op elke laag van hun technologie, kunnen ze een aantal geweldige dingen bouwen. Iets om goed in de gaten te houden.

Wat is er nieuw in Facebook?

Facebook staat op dit moment onder grote druk en we zijn ook niet erg enthousiast over de twee stukjes nieuws die we besproken hebben.

Het breken van de embeds
Vanaf 24 oktober kunt u niet langer simpelweg een link naar uw Facebook- of Instagram-post in uw WordPress-post laten vallen en een inbedding zien verschijnen. Facebook is de API die dat afhandelt aan het doden. In plaats daarvan heeft elke site een API-sleutel nodig om dat te laten werken. Gelukkig zijn er plugins die ervoor zorgen dat dit blijft werken. Maar WordPress kan dit niet verzenden met een API, dus je zult het zelf moeten doen.

Facebook en Instagram embeds zouden moeten blijven werken voor dingen die al ingebed zijn, maar we zijn er niet 100% zeker van dat ze dat zullen doen, nieuwe embeds zullen onmogelijk worden zonder een plugin. Natuurlijk is dit alles een voortdurende wens om alles te laten gebeuren binnen de ommuurde tuin van Facebook zelf.

Facebook Business Suite

Dat brengt ons bij het volgende onderwerp van meer ommuurde tuinspullen: Facebook’s Business Suite. We hebben dit al een tijdje zien aankomen. U kunt nu Facebook gebruiken als de enige bron voor uw bedrijf. Ze willen echt dat u Facebook ziet als de alles wat u nodig heeft voor eCommerce. Facebook wil niet dat u een website heeft en ze willen niet dat u in de Gouden Gids staat. Voor Facebook is Facebook de plek waar je moet zijn. Ik ben niet al te blij met meer ommuurde tuinen.

Facebook Business Suite combineert veel functies
Laat me je herinneren aan een van mijn gouden regels: je eigen online eigendom bezitten. Heb een website waar je kunt doen wat je wilt. Laat je niet misleiden tot het hebben van alles op een platform van een derde partij, alleen maar voor het gemak.

Wat is er nieuw in WordPress?

WordPress is de kern van alles wat we doen en we proberen daarover te communiceren. We bouwen niet alleen een plugin die u helpt bij het behalen van succes in de zoekmachines met uw WordPress site, maar we helpen ook actief met het bouwen van WordPress zelf. Op dit moment werken er vier mensen fulltime aan WordPress en de vijfde – een geweldige lead voor ons WordPress-team, Francesca Marano – is vandaag van start gegaan.

Google lanceert de Web Stories WordPress-plugin

Google heeft een Web Stories-plugin voor WordPress uitgebracht waarmee u webverhalen kunt bouwen die eruit zien als het voorbeeld hieronder in de zoekresultaten. Dit is een van de beste UI die ik heb zien bouwen op WordPress. Plus, het is allemaal open technologieën. Veel van de dingen die Facebook en Instagram doen gaan tegen de gedachte van het open web in, terwijl dit zeer open web is. Het is een open-sourceconcurrent of het equivalent van het Instagram-verhaalformaat. Visual storytelling is een ding en deze Web Stories plugin zal iedereen helpen om coole verhalen te bouwen op je eigen website.

De Web Stories plugin maakt visuele storytelling op uw eigen website mogelijk.
Het team van Google heeft dit op indrukwekkende wijze in relatief korte tijd opgebouwd en het laat zien hoeveel Google in het WordPress-ecosysteem is geïnvesteerd, wat mij erg gelukkig maakt.

logo SEO academie

Contact Info

Wijnhaven 6
2511 GA Den Haag

+070 1234567
info@seoacademie.nl

Maandag t/m vrijdag: 9:00 - 17:00

Copyright 2020 FRESHFACE ©  All Rights Reserved