Online blogs

We bieden een groot aantal online blogs aan om uw kennis te verbreden.

Onderzoek naar hoe mensen Google Search gebruiken

Onderzoek naar het nieuwe gebruikersgedrag.

We analyseerden 1.801 Google-gebruiker-gedragssessies om beter te begrijpen hoe mensen omgaan met moderne Google SERPs.

Concreet hebben we dit onderzocht:

Hoeveel mensen op advertenties klikken vs. organische resultaten
Percentage kliks die naar lokaal, video en Google Shopping gaan
Gemiddelde duur van de zoeksessie
Aantal gebruikers dat onder aan de eerste pagina komt
Veel meer
En nu is het tijd om te delen wat we hebben ontdekt.

Hier zijn enkele van onze belangrijkste bevindingen:

  1. Google-zoekers gebruiken 23% van de tijd een van Google’s autoaanvul-suggesties. Mensen die zoeken naar informatieve en lokale zoekopdrachten hebben de neiging om vaker op een autoaanvul-suggestie te klikken dan mensen die zoeken met commerciële zoekopdrachten.
  2. 50% van de Google-gebruikers klikt binnen 9 seconden na het zoeken op hun resultaat. En de gemiddelde tijd die een Google-zoeker nodig heeft om op iets te klikken is 14,6 seconden.
  3. Slechts 9% van de Google-zoekers haalt de bodem van de eerste pagina van de zoekresultaten.
  4. 15% van de gebruikers wijzigen hun initiële zoekterm. Dit suggereert dat Google de neiging heeft om zeer relevante resultaten op te leveren. Of dat Google-gebruikers bij hun eerste poging het juiste zoekwoord kiezen.
  5. Slechts 17% van de gebruikers keerde terug naar de zoekresultaten nadat ze op een resultaat hadden geklikt. Slechts 5% van de gebruikers stuitert meer dan eens voor dezelfde zoekopdracht.
  6. De meerderheid (59%) van de Google-gebruikers bezoekt een enkele pagina tijdens hun zoeksessie. Slechts 6% hoeft vier of meer pagina’s te bezoeken om een antwoord op hun vraag te krijgen.
  7. 65% van de zoekers klikt tijdens hun zoeksessie op een traditioneel “10 blauwe link” zoekresultaat.
  8. Hoewel dit sterk varieert afhankelijk van de zoekopdracht, klikt 19% van de zoekers op een Google-advertentie tijdens hun zoekopdracht.
  9. Voor lokale zoekopdrachten klikt 42% van de zoekers op de resultaten in het Google Maps Pack.
  10. 19% van de gebruikers die een product zoeken, klikt op een Google Shopping resultaat.
  11. Gemiddeld heeft slechts 3% van de zoekers interactie met een “People Also Ask” box. Hoewel dit gedrag sterk varieert afhankelijk van de zoekopdracht. Zo klikt 13,6% van de mensen die naar supplementen zoeken op een PAA-vakje.
  12. Slechts .44% van de zoekers gaat naar de tweede pagina van de zoekresultaten van Google.
  13. De gemiddelde zoeksessie duurt 76 seconden. En de helft van alle zoeksessies is binnen 53 seconden klaar.

Methodologie: Hoe we deze studie hebben gedaan

Voor dit onderzoek hebben we 454 in de VS gevestigde menselijke gebruikers gevraagd om een aantal taken uit te voeren met behulp van Google search.

Om een brede set van verschillende zoekopdrachten te krijgen, vroegen we onze subjecten om de volgende zoektaken uit te voeren:

Commercieel (Fysiek Product): Zoek een autotelefoonhouder voor een Ford F-150 truck onder de $20.

Commercieel (Service): Zoek een creditcard van een luchtvaartmaatschappij die in het eerste jaar minstens 20.000 mijl biedt aan nieuwe kaarthouders.

Commercieel nummer 2 (Service): Zoek een kleine zakelijke creditcard zonder jaarlijkse kosten en met een rente van minder dan 25%.

Lokaal: Zoek een auto-ongevallenadvocaat bij u in de buurt.

Informatief: Vind de beste video om u te laten zien hoe u uw eigen haar kunt knippen.

Informatief: Vind de beste manier om online boodschappen te doen bij u in de buurt zonder extra leveringskosten.

Transactioneel: Vind supplementen die kunnen helpen bij lage rugpijn.

Vervolgens nemen we het scherm van elk onderwerp op tijdens de sessie.

Hier is een voorbeeld van een van die opnames.

We hebben vervolgens elke video afzonderlijk bekeken om er zeker van te zijn dat de instructies van het onderzoek zijn opgevolgd. In totaal kwamen we uit op 259 gebruikers (1.801 zoeksessies). Met een totale lengte van de video-opname van 2.226 minuten (38 uur).

Tot slot hebben we de videogegevens geannoteerd. Elk gegevenspunt werd ingevoerd in een spreadsheet. En de resultaten geanalyseerd.

logo SEO academie

Contact Info

Wijnhaven 6
2511 GA Den Haag

+070 1234567
info@seoacademie.nl

Maandag t/m vrijdag: 9:00 - 17:00

Copyright 2020 FRESHFACE ©  All Rights Reserved