SEO is een van de belangrijkste onderdelen van een online marketing strategie. Wanneer je jouw plek bovenaan in Google hebt veroverd zal er veel verkeer naar je website komen. Wanneer je website goed is geoptimaliseerd voor conversie zal dit verkeer meer klanten voor je bedrijf op leveren en de omzet voor je bedrijf verhogen. Andere redenen om SEO in te zetten? Lees het in dit artikel.
Wat is SEO eigenlijk?
Je hebt wel eens van SEO gehoord, anders zou je niet op deze pagina terecht zijn gekomen. Maar wat is SEO nu eigenlijk écht?
In principe bestaat SEO uit drie onderdelen: techniek, content en autoriteit.
De techniek van je website moet goed zijn. Dit wil zeggen dat je website snel is, maar ook goed is ingesteld op gebruiksvriendelijkheid. Een langzame website zorgt voor een slechte ervaring en dat is iets wat Google zijn gebruikers niet wilt geven, een slechte ervaring. Daarom is het ook belangrijk dat je website gebruiksvriendelijk is.
Naast techniek is content erg belangrijk. Met content bedoelen we teksten, video’s en afbeeldingen. Wanneer je een goede blog schrijft met relevante teksten, video’s en afbeeldingen zal Google dit erg waarderen. Deze waardering zal zich uiten in een hogere plek in hun zoekmachine. Hoe meer relevante content je hebt, hoe meer top posities jij in Google zult krijgen.
Als laatste is de autoriteit van je website een belangrijke factor. Deze autoriteit wordt opgebouwd door middel van backlinks vanuit andere websites naar jouw website. Meer linkjes die naar jouw website verwijzen ziet Google als een teken van autoriteit, en dit zullen ze belonen door je hoger in hun zoekmachine te plaatsen. Wanneer jouw relevante content ook nog is voorzien van goede backlinks is een toppositie in Google goed haalbaar!
Voordelen van SEO
Naast dat je met SEO een toppositie in Google en meer verkeer krijgt zijn er nog andere voordelen aan SEO. Hier vijf voordelen op een rijtje:
#1 Door content te schrijven over onderwerpen waar jouw doelgroep naar opzoek is kan je naast veel verkeer ook nog eens erg relevant verkeer krijgen vanuit Google.
#2 SEO is gratis. Je hoeft geen dagelijks advertentiebudget te hebben om bovenaan in de zoekmachine te komen.
#3 Zichtbaar voor longtail zoekwoorden. Dat wil zeggen dat je ook voor langere zoekopdrachten zult worden gevonden met relevante content. Met Google Ads is dit minder het geval.
#4 Door organisch op plek één in Google te staan wek je veel vertrouwen. Hierdoor is de CTR op organische zoekresultaten soms ook hoger dan betaalde zoekresultaten.
#5 Wanneer je door SEO boven je concurrentie uitstijgt zal je meer verkeer krijgen dan je concurrenten. Dit geeft je een groot voordeel, ook op gebied van autoriteit in jouw markt.
Hoe kan ik zelf SEO inzetten?
Zelf SEO inzetten, kan dat? Jazeker. Zolang je genoeg verstand hebt van web development, het schrijven van content en linkbuilding kan je prima je eigen SEO strategie uitvoeren. Heb je niet veel verstand van websites of linkbuilding, maar ben je wel goed in het schrijven van teksten? Dan is dit waar je jouw focus op kunt leggen. Als je veel relevante content schrijft zou je zelf al een aantal goede top posities in Google kunnen veroveren.
SEO bureau Den Haag inschakelen
Denk je dat de kennis in SEO teveel voor je wordt en heb je hulp nodig van een team van experts? Dan kan je altijd de expertise van een goed SEO bureau in Den Haag inschakelen. Hiervoor moet je bij online marketing bureau Smoop zijn. Met de middelen, kennis en ervaring van dit SEO bureau kan jouw bedrijf de top drie posities in Google bemachtigen en boven je concurrentie uitstijgen.
Recent Comments